Thursday, November 24, 2011

Hijabista -AYunar


A Muslim woman who dresses fashionably but modestly, in accordance with her religious beliefs; a person who designs fashionable clothing for Muslim women.
especially shawl ^^ 

sekarang ni kan dah trend org pakai shawl.. kalo ikutkan zaman 60an 70an dah org gune shawl  dah..cth:

penat googling cari yg ikat2 xgune pin tu :( xjmpa
Tapi zaman dulu kalo tgok kat citer P Ramlee mane ada pakai inner kat dalam, so npk la rambut.. 

jap.. aku nk citer apa ek.. ok straight to the point!

----------------------------------------------------------

Sebenarnye.. nak gtaw yg i jumpa Ayunar kat UM :)  Aku xknl pon dio ni dulu.. pastu member aku si Daya Ali yg kenalkan.. Dia ni Blogger, Vlogger plus jurujual Shawl yg diberi nama AYUNAR..

n i start pakai Shawl bila 1st gune Inner Ayunar la.. smpai lupa dah nk pakai tudung bawal camne..hee :P

pastu cam2 gaya org pakai.. dgn cara Ayunar la, Hana Tajima la, Mari Elena la.. n lalalala..

n aku pon terikut-ikut.. tapi kalo ikut perkara yg baik tak salahkan :) sekurang2nye aku semakin minat menutup aurat kerana menutup aurat tu cantik :))

So, bila taw Kak Ayun datang UM je, trus exited nak pergi KPS.. and... TADAAAAA :)


tengokkk.. im wearing her Inner tu.. sama x :P

kalo tgok betul2.. she like Scha Alyahya kann :)

yeayyy dapat jumpa... ~(','~) (~',')~  ~(','~) (~',')~

Kepada sape yg xkenal dia, meh usha blog Ayunar -----> blog Ayunar
or nak order shawl or inner (xlekap kat dahi, sedap pakai) ----> hijab n shawl
*aku dah pernah order online (cepat, mudah, n murah) 

hahaha cam promoter lak.. :P

Semoga org2 yg mcm ni lebih ramai, sebab dapat menarik minat org tuk bertudung.. memang meutup aurat dah tertulis WAJIB.. tapi, kalo nak tunggu konon "tunggulah hati ni ikhlas, baru pakai tudung" lebey baik pakai tudung coz  it looks nice.. ikhlas tak ikhlas seseorg tu pakai tudung biarlah,..sekurang2nya dia dah kurangkan dosa dia..selebihnya, let the judging part to Allah :) 

Ni tuk peringatan aku jugak.. :))) Insyaallah ill try walk on the right way ^^
luv kak Yun! :P n Luv Allah ^^

3 comments: