Thursday, May 5, 2011

Cakap Siang Pandang-Pandang

hi morning guyz...

sure memang aku taip waktu pagi kn..

waktu mcm ni kn time aku kene berjaga,, cz aku biro keselamatn kat floor ni. so, kalo npk aku kuar pagi2 buta tu, aku gi ber"jaga" lah.. tuk keselamatan bersama >,<" ngeeee

k, n the topic 4 today is " cakap siang pandang "  -_-"  opss.. i already wrote it..



dear my fellow frezz... ,

we lived in community right..? everyone has the right to speak up .. tapi everything has the limit..

dulu kan cikgu sekolah dah ajaq.. kalo nak wat rumusan , jgn lebey daripada 150something patah perkataan..

::nak basuh baju dalam mesin ada had muatan..

::nak makan ada limit kekosongan perut..

::nak tido ada limit jam..


::nak makan ada limit duet.. eh.. makan lagi..

so, the conclusion is.. as a mahasiswa "UM is one", be matured guyz.. u r no more wearing uniform bagai adui ter ber.. but u r something that should be "something" .. idol tuk bangsa n negara.. chewah.. ^^

eh eh.. jgn r marah.... xtuju kat sape2 pon.. 
im not perfect at all.. but i learnt thru it..  belajar dari pengalaman n pengajaran..

     bila salah, we say sorry..

         bila betul, rendahkan diri..

cam pantun lak.. heee.....

so my haters.. sorry coz hated me.. ^^ 

aku x kaco orang.. so, even someone hate me.. effect aku?? now, not anymore.. aku nak berubah coz ...aku bakal jadi senior..hAhahAa.. .. poyo jer..~~

i should think more before i talk.. insyaallah ^^

kak senior ada pesan kat aku~

      awak kat luar nanti..bila dah kerja, xsemestinya awak dapat bos yang baik2.. so, belajar dari sekarang     tuk bekerja even kat bawah sape2.. pengalaman tu mendewasakn kite.. bila lagi nak belajar?? 

    jangan cepat emosi.. n sebelom cakap.. pikir dulu.. "perlu or tak" untuk bersuara.. kadang2, Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt..


thanx kak.. insyaallah....^^

yang kurang tu datangnye dari saye.. yg lebey tu dari Allah S.W.T



kurangkan kontrobasi n tingkatkan CGPA kite agi bagus.. ^^

No comments:

Post a Comment